Voedselfabrikanten overtreden massaal de reclameregels kindermarketing

Je zal maar voor zo’n bedrijf werken dat je zelfs de regels overtreed om maar meer omzet te genereren. Ze hebben heel veel mooie woorden maar hun daden laten zien wat ze werkelijk willen. Geld verdienen ten koste van alles, zelfs onze kinderen. 12 voedselfabrikanten hebben de reclameregels voor kindermarketing overtreden. Dit heeft de Reclame … Lees verder >

Wat zit er in uw eten?

Denk je dat je alleen gezonde, onbewerkte voedingsmiddelen eet? Lees dan het stuk hieronder en ga voortaan met een andere bewustzijn winkelen in de supermarkt. Joanna Blythman een journaliste van de krant The Gardian ging undercover en ontdekte dat zelfs je fruitsalade niet is wat het lijkt. We verwachten niet dat de autoriteiten giftige stoffen … Lees verder >

Exclusieve honingsoorten acacia- manukahoning zijn bloemenhoning

Exclusieve honingsoorten acacia- manukahoning zijn bloemenhoningExclusieve honingsoorten zoals acacia-, tijm- en manukahoning zijn in werkelijkheid vaak gewoon bloemenhoning, blijkt uit een test van exclusieve honingsoorten bij de Consumentenbond. Van de 11 onderzochte exclusieve honingsoorten blijken er 8 hun naam niet waard.

Ik dacht dat je het dan altijd in de gevestigde supermarkten moest zoeken. Maar tot mijn verbazing komt ook de fabrikant De Traay met als een van hun merken Melvita naar voren als zijnde ondeugelijk!

De ‘Bloemen- & manukahoning’ van Melvita bevat zelfs geen spoortje manuka. Ik heb zelf een aantal keer, de niet goedkope, biologische honing gekocht van De Traay.

De Consumentenbond wil dat supermarkten en importeurs beter controleren wat zij consumenten verkopen en heeft de bevindingen gemeld aan de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit.

De 8 ‘zoete leugens’ staan op een digitale schandpaal zodat consumenten die deze honing in huis hebben, hun recht kunnen halen. Als de benaming of de ingrediënten die genoemd worden, niet overeenkomen met de inhoud, hebben consumenten het recht hun geld terug te eisen bij de winkel waar ze het product gekocht hebben.

Lees verder >

Capri-Sun Multivitamin van Coca Cola winnaar gouden windei

Capri-Sun Multivitamin van Coca Cola winnaar gouden windei

Capri-Sun Multivitamin van Coca Cola winnaar gouden windeiCapri-Sun Multivitamin van Coca Cola won het Gouden Windei met zijn kinderdrankje. Het is toch te triest voor woorden dat zulke grote bedrijven als Coca Cola, met hun zogenaamde groene imago, zulke producten op de markt brengen.

Je moet eesn rondkijken in het straatbeeld van een doorsnee Amerikaanse stad en je ziet dat de kinderen daar zeker geen producten nodig hebben waar nog meer suiker in zit.

Het is goed dat mensen steeds bewuster worden van wat er gebeurd om ons heen. Dit is onder meer te zien aan de opkomst van deze verkiezing van meer dan 20.000 mensen. Het blijft zo dat de macht aan ons is, als wij dit zien als misleiding en de producten van dit soort leveranciers niet meer kopen houdt het voor hun op. Het is dus zaak dat steeds meer mensen bewust worden.

Misleiding en kindermarketing Capri-Sun Multivitamin door Coca Cola

Eén zakje 200 ml Capri-Sun Multivitamin bevat 19 gram suiker, omgerekend zijn dat 5 suikerklontjes! Er zit verder 12% vruchtensap uit concentraat, bronwater, natuurlijke aroma’s en toegevoegde vitamines. Die toegevoegde vitamines zijn vaak chemisch gemaakt en hebben weinig positieve invloed op het menselijke lichaam. Het is meer toegevoegd zodat ze ermee kunnen pronken dat het oh zo gezond is, misleiding heet zo iets.

Lees verder >

Verleiding door voedselindustrie veroorzakers van obesitas epidemie

Verleiding door voedselindustrie veroorzakers van obesitas epidemie

Voedsel is een belangrijk onderdeel van ons bestaan om onszelf energiek en gezond te houden hebben we gezonde en natuurlijke voeding nodig. Toch komen er steeds meer schaduwkanten van onze voeding aan het licht. Want hoe wordt voedsel tegenwoordig geproduceerd en bewerkt? Biedt de wetenschap de oplossing of helpen die ons alleen maar verder in … Lees verder >

monsanto demonstratie

Gelukkig is er steeds meer alternatief nieuws buiten de gangbare media

monsanto demonstratieIk zit afgelopen weekend teletekst te lezen over de Monsanto demonstratie in Amsterdam en tot mijn verbazing kon ik alleen maar een berichtje vinden dat er enkele honderden mensen in Amsterdam en andere Nederlandse steden meegedaan hebben.

Ik verder zoeken op internet blijken er een paar miljoen mensen in 400 steden in de wereld meegedaan te hebben. Daar kon ik weinig over terug vinden.

Dit al met al een groot succes te noemen dat zoveel mensen de straat op gaan tegen een bedrijf en er daardoor steeds meer mensen op de hoogte raken van wat Monsanto nu eigenlijk is.

Buiten de gangbare media , die elkaar allemaal napraten, zijn er tegenwoordig genoeg alternatieven te vinden op Internet. En steeds meer mensen openen hun ogen en zien dat er meer is dan ons tot nu werd voorgehouden.Een andere kracht is de Sociale Media zoals Facebook

Ik kan me nog herinneren uit een oud liedje van vroeger van UB 40 ‘You got the power but the media is we’. En dat ene zinnetje zegt eigenlijk heel veel ook de media is niet onafhankelijk en is in handen van de grote multinationals maar wij hebben nog steeds de macht.

We moeten ons beseffen dat dat zo is en ons gaan groeperen en tegen de stroom gaan inroeien voor een mooiere, betere en meer rechtvaardige wereld. Een mooi voorbeeld daarvan is de demonstratie tegen Monsanto.

Lees verder >

Kindermarketing te vet, te zoet en te zout voedsel voor onze kinderen

Kindermarketing te vet, te zoet en te zout voedsel voor kinderenTe dikke kinderen is een steeds groter probleem aan het worden in Nederland en dit komt met name door het eten van te vet, te zoet en te zout voedsel.

Nu kun je natuurlijk voor groenten en fruit kiezen maar dat is in deze maatschappij steeds moeilijker gezien het aanbod en de manier waarop dit aan de man gebracht wordt.

Je zou denken dat de voedselindustrie, zeker als het om kinderen gaat, probeert zo gezond mogelijk voedsel te maken. Nou niets is minder waar. We hebben al eerder geschreven over de misleiding van de voedselindustrie, maar nu gaan ze wel erg ver en nemen totaal geen verantwoordelijkheid. Maar liefst 85 procent van het onderzochte kinderaanbod is te zoet, te zout of te vet, dus ongezond voor kinderen.

Uit een rapport van Foodwatch blijkt dat kinderen in de afgelopen decennia zijn uitgegroeid tot een zeer belangrijke doelgroep voor voedselfabrikanten. Speciale kindermarketeers volgen kinderen online, scannen hun gedrag, schakelen psychologen in en stellen zo gedetailleerd mogelijke, persoonlijke kindprofielen samen. Kindermarketeers het zal je beroep maar wezen.

Lees verder >

Consumentenmisleiding door de voedselindustrie

Consumentenmisleiding door de voedselindustrieEen interview met Bart van Opzeeland bioloog, gespecialiseerd in giftige stoffen en directeur van Foodwatch.nl. Deze organisatie is onafhankelijk van de overheid en de industrie.

Ze komen op voor het recht op transparantie over voedsel en eerlijk eten. Dat is natuurlijk een organisatie die wij bij Gezondheidenvoeding.nl volledig steunen en daarom dit interview.

Het interview tussen Juglen Zwaan van Ahealthylife.nl  gaat over de betrouwbaarheid van keurmerken en is biologisch nu echt wel betrouwbaar. Kortom gaat het over de consumentenmisleiding en voedselleugens door de voedselindustrie.

Voorbeelden van Consumentenmisleiding door de voedselindustrie.

Bolletje kruidnoten met een mooie voorkant waarop te lezen is 30 % minder suiker. Nou mooi, zul je denken, weer minder calorieën, helaas er zit maar 3 % minder calorieën in dan bij de gewone kruidnoten. Omdat ze er minder suiker in stoppen moeten ze er wel andere ingrediënten in stoppen en dat is in dit geval dan meer bloem en meer vet.

En om er nog een schepje bovenop te doen er zit maar liefst 1,5 gram zout in per 100 gram pepernoot dat is net zoveel als bij chips!

Lees verder >

light producten wordt je dik van ongezond

Voedselleugens ontmaskerd hoe de industrie je misleid UPDATE

Voedselleugens ontmaskerd hoe de industrie je misleidVoedselleugens ontmaskerd hoe de industrie je misleid. De levensmiddelenindustrie is gehaaid en probeert u op heel veel manieren voor de gek te houden. Ze doen dit op zo’n manier dat je denkt een goed product te kopen maar ondertussen zijn ze net zo slecht als veel andere.

Een bekende misleiding is het gebruiken van de kleur lichtblauw, dit suggereert namelijk dat dit goed voor de lijn is. Een ander middel is om er minder vet in te stoppen maar darvoor in de plaats gebruiken ze dan meer suiker en/of zout.

De term light moet wettelijk 30% minder suiker of vet bevatten maar zegt eigenlijk niets over het aantal calorieën. Een mooie voorbeeld Calvé pindakaas light. Het product bevat 30% minder maar u krijgt er 60% meer suiker voor terug.

 

Lees verder >

PureSupplementen

Natuurlijke vitaminen en mineralen, waar mogelijk van biologische oorsprong. Zonder hulpmiddelen of kunstmatige toevoegingen en goed opneembaar door ons lichaam.

Bestel natuurlijke vitaminen en mineralen >

deWaterfilter

Heerlijk gezuiverd drinkwater voor thuis, of op kantoor. Veel water drinken is gezond, daarom is het belangrijk dat je water van optimale kwaliteit is en dan kan met onze waterfilters.

Bestel een Waterfilter >

Pin It on Pinterest