Je zal maar voor zo’n bedrijf werken dat je zelfs de regels overtreed om maar meer omzet te genereren. Ze hebben heel veel mooie woorden maar hun daden laten zien wat ze werkelijk willen. Geld verdienen ten koste van alles, zelfs onze kinderen.
12 voedselfabrikanten hebben de reclameregels voor kindermarketing overtreden. Dit heeft de Reclame Code Commissie bekend gemaakt. Onder de fabrikanten bevinden zich grote voedselbedrijven als Unilever, Kellogg’s, Heinz, Iglo en Friesland Campina.
De ongeoorloofde reclames voor ongezonde producten als koekjes, snoep, hagelslag en frisdrank zijn gepubliceerd in een ‘Vakantie Doeboek’ voor kinderen van supermarkt Hoogvliet. De producten bevatten meer suiker, vet of zout dan toegestaan volgens de nieuwe regels voor reclames gericht op kinderen van 7 tot 13 jaar.
Ze maken gebruik van ongeoorloofde sluikreclame omdat de reclames ‘vermomd’ waren als puzzels, kleurplaten en andere kinderspelletjes. Zo willen ze onze kinderen ongezond krijgen en houden, je ziet de zogenaamde zelfregulering van de voedselindustrie blijkt niet te werken. Lees hier meer over Voedselfabrikanten overtreden massaal de reclameregels kindermarketing
Kindermarketing maakt onze kinderen ongezond en te dik
Eén op de zeven Nederlandse kinderen onder de 13 jaar heeft overgewicht. Kinderen groeien op in een dikmakende omgeving die een ongezond eetpatroon bevordert.
De marketing van ongezonde voedingsmiddelen gericht op kinderen is één van de belangrijke factoren voor het ontstaan van een ongezond voedingspatroon – en daarmee overgewicht – bij kinderen. Het beïnvloedt voedingskennis, voedingsvoorkeuren, koopgedrag en consumptie door kinderen en hun ouders.
Stop kindermarketing op ongezonde voeding voor kinderen wij moeten onze kinderen beschermen tegen marketing van voedingsmiddelen die kinderen ongezond maken. Ieder kind heeft het recht op te groeien in een gezonde omgeving. Gij samen met mij de strijd aan tegen op kinderen gerichte marketing van ongezonde voedingsmiddelen. Steun de organisatie Stop kindermarketing!
Onze kinderen worden gebrainwashed door de voedselfabrikanten
Ik kijk wel eens mee met mijn kinderen naar de televisie op een zaterdagochtend en schrik iedere keer weer hoeveel en welke reclame er voorbij komt. En dan zeggen de voedselfabrikanten dat ze terughoudend zijn met voedingsreclame gericht op kinderen.Nou volgens mij komen die mensen van een andere planeet.
In het consumentenprogramma Koopkracht neemt presentator Pim Muda samen met Consumentenbond-woordvoerder Babs van der Staak de proef op de som en laat een drietal kinderen kiezen tussen vrolijke levensmiddelenverpakkingen en wat meer neutrale producten.
Bron: stopkindermarketing.nl
Bron afbeelding: foodlog.nl