HIIT, de nieuwe manier om sneller en efficiënter fit te worden

HIIT, de nieuwe manier om sneller en efficiënter fit te worden

Je hoort voortdurend om je heen dat de gemiddelde mens niet genoeg aan regelmatige lichaamsbeweging doet. En regelmatige beweging zorgt er voor dat we goed in conditie zijn en voldoende spierkracht hebben. Wat er op zijn beurt weer voor zorgt dat je gezond blijft. Volgens de gangbare norm is dat 150 minuten gematigde intensiteitsbeweging per … Lees verder >

Beweeg jij genoeg?

Beweeg jij genoeg? Bewegen, sport of wat je dan ook doet, is belangrijk voor je gezondheid, wij zijn gemaakt om te bewegen. Bewegen verlaagt het risico op chronische ziekten als diabetes en, hart- en vaatziekten, depressieve symptomen en botbreuken bij ouderen. Hoe en hoeveel je dit doet is voor iedereen verschillend, want we zijn allemaal anders. … Lees verder >

Zijn de korrels in kunstgras levensgevaarlijk?

Sporten op kunstgrasvelden met rubber zou gevaarlijk kunnen zijn. Dat zeggen wetenschappers in het televisie-programma Zembla. In Amerika beweert een voetbaltrainer zelfs dat je er kanker van krijgt. De rubberen korrels, die als ondergrond voor kunstgras worden gebruikt, bestaan uit vermalen autobanden, zo’n 20.000 per veld, en die bevatten zware metalen die mogelijk kankerverwekkend zijn. … Lees verder >

N70trail, 14 kilometer hardlopen, zwaar maar prachtig

De N70Trailrun met start- en finish bij paardenstal in de buurt van de Sint Maartenskliniek in Nijmegen. Omkleden in de stal en douchen onder een koude waterstraal. Het regende gisterenochtend flink, maar toen ik hier in Engelen wegreed begon het op te klaren. Bij aankomst in Nijmegen was het droog, wel hele hoge vochtigheidsgraad en … Lees verder >

VO2max verhogen, meer zuurstof en daardoor beter hardlopen

Afgelopen zondag heb ik een training gedaan in de Drunense Duinen. Dat is een duingebied hier in de buurt met pittige heuvels en vooral veel zand. Ik heb ongeveer een uur gelopen en het was een stevige training. Ik heb een aantal keer een lange heuvel op en af gerend en een deel van de … Lees verder >

Optimaal presteren tijdens hardlopen en duursporten met natuurlijke middelen

Ik ben nu 47 en heb het hardlopen weer opgepakt. Ik heb tot een aantal jaar gelden vrij intensief hardgelopen, waaronder een groot aantal marathons, waarvan de snelste in 2.43 in Rotterdam. Maar toentertijd trainde ik 5 x in de week en ik wil het nu houden bij maximaal 3x in de week. Het lopen … Lees verder >

PureSupplementen

Natuurlijke vitaminen en mineralen, waar mogelijk van biologische oorsprong. Zonder hulpmiddelen of kunstmatige toevoegingen en goed opneembaar door ons lichaam.

Bestel natuurlijke vitaminen en mineralen >

deWaterfilter

Heerlijk gezuiverd drinkwater voor thuis, of op kantoor. Veel water drinken is gezond, daarom is het belangrijk dat je water van optimale kwaliteit is en dan kan met onze waterfilters.

Bestel een Waterfilter >